Дистайційна робота

 

                                                                     Переваги логопедичних онлайн занять

Не дивуйтеся, вони точно є, і   помічають їх не лише самі логопеди, але й відзначають батьки.

  • Географія.  Онлайн проводити заняття можна без територіальної прив'язки, без кордонів , карантинних обмежень. Це дозволяє батькам знайти для себе дійсно оптимальні умови співпраці та, відповідно, спеціаліста.
  • Час.  Хтось до кабінету може прийти, хтось приїхати, але, у будь-якому випадку, час затрачається. Це особливо актуально, коли батьки зайняті чи у графіку учнів можуть бути накладки.
  • Комфорт.  Без сумніву, для старших учнів формат онлайну доволі привабливий. Вони почують себе зручно, на своїй території і це дозволяє швидше налагодити співпрацю.
  • Батьки в темі.  Це стосується менших учнів.Без допомоги батьків у онлайні взагалі не обійтися. Мама чи тато у такому випадку включені на всі 200% у роботу і більше відповідальні, особливо в тих моментах, де логопед не може механічно допомогти (якщо говорити про постановку звуків). А коли батьки максимально включені у роботу - то результат приходить набагато швидше.
  • Нові знання для батьків Насправді, ті батьки, які відвідували чи відвідують з дитиною логопедичні заняття стають по-іншому сприймати речі, які були для ними буденними. Трубочки, дерев'яні палички чи домашні іграшки- це не просто однотипні предмети, а дуже багатопланові матеріали для роботи із своєю дитиною вдома. І саме онлайн формат у цьому випадку - гарне джерело знань для батьків як можна дитину зацікавити звичайними речами.

 

Як бачите, онлайн заняття з логопедом це реально, цікаво та результативно для всіх!

Звичайно, є певні виключення та особливості і підходить такий формат роботи не всім дітлахам, про це теж варто пам'ятати.                                        





      ЖОВТЕНЬ

5.10-9.10.2020      Тема тижня «Іграшки, музичні інструменти»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси

1


Формування звуковимови . Вправа «Заколисаємо».

Мета. Продовжувати вчити протяжно, на м'якій атаці розспівувати голосний звук [а].  Удосконалювати артикуляцію звука [с] у реченнях, скоромовках.

Розвиток фонематичного сприймання. Д. гра «Впізнай, що звучить» Мета. Розвивати фонематичний слух дітей на немовних звуках.

Д. гра «Барабан» Мета. Учити хлопати у долоні стільки разів, скільки стуків барабана почули. Виділення звуків [а], [с] серед інших у звуковому ряду Познайомити дітей з музичними інструментами: саксофоном, барабаном, акордеоном, тромбоном, гітарою, контрабасом, фортепіано

Формування граматичного ладу мовлення Вправляти дітей в узгодженні займенників з іменниками: наш майданчик, жодного разу, усілякі іграшки. Вчити утворювати слова — назви предметів у родовому від¬мінку. Розвивати зорову увагу у грі «Що без чого?» (машина без колеса, лялька без руки). Вчити вживати прийменники без, у з іменниками у родовому відмінку. Вправляти дітей в узгодженні присвійних займенників (мій, моя, моє) з іменниками. Вправляти у вживанні збірних іменників.

Зв’язне мовлення. Вчити описувати (за допомогою дорослого) різноманітні іграшки за їх формою, величиною, відчуттям на дотик.

Переказ тексту «Барабан».

Дідусь купив Данилкові барабан. Барабан був білий, а палички — жовті. Данилко бив у барабан: бам — бам — бам. Данилко бив гучно. А дідусь просив: — Данилку, бий тихіше. У мене болять вуха

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=06B4Xd2ftfQ https://www.youtube.com/watch?v=GW1RpthklBU

 

 

 

 

 

 

 

12.10-16.10.2020      Тема тижня «Розмішала осінь фарби»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси

    1


Формування звуковимови. Розвивати мовленнєве дихання у грі «Листячко летить, летить». Учити повільно набирати повітря через ніс та видихати його через рот.  Вправа «Вітер гойдає дерева». Мета. Продовжувати вчити протяжно, на м'якій атаці розспівувати голосний звук [у]. Спонукати до наспівування ряду голосних звуків. Диференціація звуків [с], [ш]

Розвиток слухової уваги. Вправа «Буває — не буває!». Мета. Розвивати слухову увагу закріплювати ознаки осені.

Формування граматичного ладу мовлення. Пояснення значень складних слів: листя, листопад, листоноша. Поповнення запасу слів однокореневими словами. Знайомство з багатозначністю слова лист (поштовий, металевий, горобиновий). Учити добирати дієслова до іменників і навпаки: вітер повіває, дме, гуляє, дує, ущух

Зв’язне мовлення. Учити відповідати на запитання простими реченнями з 3—4 слів. Текст для переказу «Прийшла осінь».

Дрібний дощик іде та іде. Вітер холодний задуває, листочки з дерев зриває. Вийшов дідусь з Дмитриком на ґанок і говорить: «Бач, скільки листячка нападало. Дерева зовсім стали голі, скоро зима прийде».

Прислівники. Спонукати до порівняння і використання прислівників з про-тилежним значенням (антонімів). Мокро — сухо, похмуро — ясно, вище — нижче, багато — мало..

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=AS9JXHCiPPI

https://www.youtube.com/results?search_query=

%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%

BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0+%D0%B7

%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%B0+%D1%81+%

D0%BF%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%

B6%D0%B7%D1%83%D0%B1%D0%BD%D0%BE%D0

%BC+%D1%81%D0%B8%D0%B3%D0%BC%D0%B0%

D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B5

 

 

 

 

 

 

 

19.10-23.10.2020      Тема тижня «Ходить гарбуз по городу»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси

   

1


Формування звуковимови Вправа «Хитрі горошинки». Мета. Розвивати мовленнєве дихання. Перед дітьми лежить горох. Логопед пропонує сильним струменем повітря дмухати на горошини, щоб вони розкочувалися.

Вправляти у вимовлянні звука [з]

Звуко – складовий аналіз         Вправляти у розрізненні на слух довгих і коротких слів. Учити поділяти слова на склади. Приголосні та голосні звуки.

Звуки є голосні. Чому вони так звуться?

Розвиток аналізаторів як каналів сприймання Д. гра «Впізнай на дотик».

Д. гра «Впізнай на смак». Д. гра «Впізнай за запахом».

Лексичні межі

Іменники: Урожай, морква, буряк, капуста, помідор, цибуля, горох, огірок, кабачок, гарбуз, перець, картопля, баклажан, часник (уточнити уявлення дітей про овочі).

Склад овочевої рослини: коріння, листя, плоди, бадилля, цвіт, стручок

Прикметники: Зелений, жовтий, червоний, синій, круглий, овальний, солодкий, овочевий, пузата, пухирчатий, переспілий. Збагачувати словник дітей антонімами: великий — маленький, зрілий — недозрілий

Дієслова: Рости, збирати, готувати, зрізати, маринувати, виростати, поливати, копати, саджати, сіяти, зривати, вирощувати, купувати, зріти, збирати, висмикувати, зберігати, варити, пригощати, продавати

Прислівники: Смачно, швидко, добре

Формування граматичного ладу мовлення                 Учити утворювати слова — назви овочів — зі зменшувально-пестливими та емоційно-негативними суфіксами (помідорчик — помідорище, качанчик — качанище). Учити змінювати слова за зразком (однину на множину): один — багато (помідор — помідори)

Зв’язне мовлення  Учити описувати овочі називаючи найхарактерніші ознаки.

Вправляти дітей в умінні повторювати оповідання з 3—4 речень. Вправляти у відгадуванні й поясненні загадок про овочі.

Переказ оповідання «Огірок і капуста».

Одного разу качан капусти і огірок пішли разом купатися до річки. Огірок зразу у воду кинувся. А капуста почала на березі роздягатися, роздягалася аж до вечора. Огірок, чекаючи її у воді, від холоду весь вкрився сиротами.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSYFm7Sr-FE

https://www.youtube.com/watch?v=cNZucfIyzZ8

 

 

 

 

26.10-29.10.2020      Тема тижня «З бабусиного кошика»

№п/п

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси

    1


Формування звуковимови      Познайомити з народною українською грою «Голосилка». Мета. Навчити (в змаганні з іншими дітьми) тривало тягнути голосні звуки. Вправляти у вимовлянні звука [с] у словах та словосполученнях, реченнях

Звуко – складовий аналіз. Приголосні та голосні звуки. Поділ слів на склади.

Розвиток аналізаторів як каналів сприймання Д. гра «Впізнай на дотик».

Д. гра «Впізнай на смак».Д. гра «Впізнай за запахом».

Лексичні межі

Іменники:Апельсин, ананас, банан, грушу, лимон, сливу, яблуко, персик, абрикос (вправляти дітей в умінні розрізняти за зовнішніми (певними) ознаками фрукти); кісточка, шкірка, сік, варення, фрукт, узвар

Прикметники: Гарний, смачний, рум'яний, ароматний, наливний

Дієслова: Садити, наглядати, поливати, рости, зріти, наливатися, виростати, дозріти

Прислівники:   Смачно, швидко, добре

Формування граматичного ладу мовлення                 Учити утворювати прикметники від іменника: вишневе, абрикосове, яблучне, лимонне, персикове (варення). Продовжувати вчити утворювати слова — назви фруктів із суфіксами зменшувально-пестливими та емоційно-негативними (ананасик — ананасище).

Продовжувати вчити змінювати слова (однину на множину) за зразком: один — багато. Учити утворювати слова з префіксом пів-: півгруші, пів'яблука.

Зв’язне мовлення Складання описових розповідей про фрукт.

Відгадування і пояснення загадок про фрукти.

Переказ тексту «Дідусів садок».

У дідуся Дмитра фруктовий садок. У садку ростуть сливи, яблуні, груші. Влітку дідусь Дмитро поливає дерева. Восени він збирає багатий урожай. Діти люблять діда Дмитра. Він добрий і дає дітям смачні сливи, яблука, груші.

Запитання. У кого є фруктовий сад? Що росте в ньому? Що робить дідусь влітку? Що робить дідусь восени? Що дає дід дітям? Як ви розумієте словосполучення «багатий урожай»?

https://www.youtube.com/watch?v=1ylu4bRVW7k

 

26.10-29.10.2020      Тема тижня «З бабусиного кошика»

№п/п

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси

    1

 

Формування звуковимови      Познайомити з народною українською грою «Голосилка». Мета. Навчити (в змаганні з іншими дітьми) тривало тягнути голосні звуки. Вправляти у вимовлянні звука [с] у словах та словосполученнях, реченнях

Звуко – складовий аналіз. Приголосні та голосні звуки. Поділ слів на склади.

Розвиток аналізаторів як каналів сприймання Д. гра «Впізнай на дотик».

Д. гра «Впізнай на смак».Д. гра «Впізнай за запахом».

Лексичні межі

Іменники:Апельсин, ананас, банан, грушу, лимон, сливу, яблуко, персик, абрикос (вправляти дітей в умінні розрізняти за зовнішніми (певними) ознаками фрукти); кісточка, шкірка, сік, варення, фрукт, узвар

Прикметники: Гарний, смачний, рум'яний, ароматний, наливний

Дієслова: Садити, наглядати, поливати, рости, зріти, наливатися, виростати, дозріти

Прислівники:   Смачно, швидко, добре

Формування граматичного ладу мовлення                 Учити утворювати прикметники від іменника: вишневе, абрикосове, яблучне, лимонне, персикове (варення). Продовжувати вчити утворювати слова — назви фруктів із суфіксами зменшувально-пестливими та емоційно-негативними (ананасик — ананасище).

Продовжувати вчити змінювати слова (однину на множину) за зразком: один — багато. Учити утворювати слова з префіксом пів-: півгруші, пів'яблука.

Зв’язне мовлення Складання описових розповідей про фрукт.

Відгадування і пояснення загадок про фрукти.

Переказ тексту «Дідусів садок».

У дідуся Дмитра фруктовий садок. У садку ростуть сливи, яблуні, груші. Влітку дідусь Дмитро поливає дерева. Восени він збирає багатий урожай. Діти люблять діда Дмитра. Він добрий і дає дітям смачні сливи, яблука, груші.

Запитання. У кого є фруктовий сад? Що росте в ньому? Що робить дідусь влітку? Що робить дідусь восени? Що дає дід дітям? Як ви розумієте словосполучення «багатий урожай»?

https://www.youtube.com/watch?v=1ylu4bRVW7k

 

 

                                                                                ЛИСТОПАД                                                                                                                            

2.11-6.11.2020      Тема тижня «В гостях у осені»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови  Вправа «Заблукали в лісі»  Мета. Розвивати силу голосу, вчити г оворити з різною силою голосу (голосно, стишено, пошепки).Д. гра «Луна».  Мета. Вчити впізнавати останній звук.

Вправа «Впізнай за інтонацією».  Мета. Розвиток інтонаційної виразності мови. Спочатку логопед,а потім діти по черзі показують людину з різними емоційними станами: ьналякану, радісну, сердиту. При цьому використовують вигуки: «Ай- ай-ай!», «Ой-ой-ой!», «Ох-ох-ох!».

Диференціація звуків [с], [с'].

Лексичні межі

Іменники:Полуниця, суниця, смородина, малина, боровик, підберезник, лисичка, рижик, мухомор, бліда поганка, підосичник (поглибити знання дітей про, ягоди та гриби); склад гриба: ніжка, шапочка; компот, варення, аромат, плями, кошик, пеньок, галявина

Прикметники:            Отруйний, товстий, смачний, варений, сушений, грибний (дощик, галявина).

Збагачувати словник дітей антонімами: їстівний — неїстівний, маленький — великий

Дієслова Збирати, готовити, сушити, ховатися, аукати, підростати, за-блудитися, рости, заготовляти, зрізати, червоніти, консервувати, варити

Прислівники: Поруч, поряд. Прислівникові антоніми: далеко — близько, мало — багато

Вказівні слова            Продовжувати вправляти дітей у вживанні вказівних слів: тут, ось, це

Формування граматичного ладу мовлення       Вправляти у вживанні назв предметів з прийменниками (на пеньку, під травичкою, біля дерева, за стовбуром, у кошику). Знайомство з багатозначністю слів: шапочка, лисичка. Учити вживати іменники у множині в місцевому відмінку з прийменником по: по лісах, по гаях; по городах, по шляхах. Вправляти у вживанні особових займенників він, вона в різних відмінкових формах (у нього, у неї, йому, їй)

Зв’язне мовлення       Вправляти дітей в умінні повторювати оповідання з 3—4 речень.

Текст для переказу «За ягодами».

Олена, Зоя, Микита пішли у ліс по ягоди та гриби. Ідуть стежкою, один із одним розмовляють. От і в ліс прийшли. На галявині побачили гриби, малину, смородину, суниці. Вони назбирали у кошик багато суниць, смородини, грибів. А повертаючись додому, всю малину з'їли по дорозі.

https://www.youtube.com/watch?v=wAlF9qjB_3U

https://www.youtube.com/watch?v=-RLWR5Ye22w

https://www.youtube.com/watch?v=Gf93XgimT1M

 

 

 

                                          9.11.2020-13.11.2020  Тема тижня «Зимуючі та перелітні птахи»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси










Формування звуковимови Домагатися правильної вимови звука [с] у словах та реченнях.

Постановка звука [ш]

Звуко – складовий аналіз   Поділ слів на склади. Звуковий аналіз слів: ґава, сова, дах, кар, тук, угу.

Лексичні межі

Іменники:Голуб, сорока, ворона, ґава, горобець, синиця, снігур, сова, дятел, зграйка, дахи, стрибки, дріб.

Прикметники:            Червоногрудий, швидкий, голосистий, зимуючий

Дієслова: Літати, шукати, клювати, каркати, щебетати, виводити, в'є, кружляє, скльовує, захищає, цвірінчить, насиджує, годується, відшукує

Прислівники : Уточнити розуміння слів: голосно — тихо, пізно — рано, високо — низько, далеко — близько.

Формування граматичного ладу мовлення Учити вживати іменники у множині в місцевому відмінку з прийменником по: по лісах, по гаях, по городах, по шляхах.

Вправляти у творенні й вживанні порядкових числівників від 1 до 10 і узгодженні їх з іменниками.

Зв’язне мовлення     Переказ оповідання «Захотіла галка пити» Л. Толстого.

Захотіла галка пити. У дворі стояв глечик з водою, а в глечику вода була лише на дні. Галці ніяк її не дістати. Вона почала кидати в глечик камінці й стільки накидала, що вода піднялася вище і можна було пити.

Запитання. Що захотіла галка? Де стояв глечик з водою? Скільки було в глечику води? Що почала робити галка, щоб дістатися водички?

https://www.youtube.com/watch?v=wJKTHK7P4yg

https://www.youtube.com/watch?v=xpsEkeEbdb0

 

 

 

 

 

 

 

                                                        16.11.2020-20.11.2020  Тема тижня «Колискова осені»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Розвиток фізіологічного дихання стоячи у вправі «Злякались!». Для-правильної постановки тіла при розвитку мовленнєвого дихання дитина, притулившись потилицею, спиною, п'ятками до стіни, ніби до дерева, дмухає на легкі предмети. Гра «Ми ходили по гриби, зайчика злякались!». Диференціація звуків [с] — [ц]

Звуко – складовий аналізВчити визначати місце звука в слові (в кінці слова).

Дидактична гра «Чого не вистачає?»

Лексичні межі Іменники Вовк, заєць, їжак, ведмідь, лисиця, кабан, білка, бобри, олень, кріт, дитинча, хвіст, ікла, роги, лапи, копита, барліг, нора, лігвище, полювання, голод, сліди. Навчати дітей розрізняти диких тварин за звуками в їхніх назвах Прикметники            Колючий, рудий, сірий, злий, пухнатий, хитрий, бурий, боя-гузливий, дикий, кошлатий, хижий, голодний.

Працювати над збагаченням словника прикметниками – синонімами: пухнастий, волохатий; смішний, кумедний.

Поповнювати словниковий запас дітей прикметниками приналежності: заячий, ведмежий, лисиччин, вовчий (хвіст)

Дієслова Ходити, гарчати, стрибати, колотися, крастися, бродити, підстерігати, ловити, мишкувати, запасати, рити, полювати, гризти, гнати, доганяти, ссати (лапу), підкрадатися, бігти, ревти, добувати.

Збагачувати словник дітей синонімами: залягати, упадати (у сплячку).

Прислівники   Обережно, тихо, неспішно, тепло, спокійно

Формування граматичного ладу мовлення             Учити узгоджувати прикметники з іменниками в роді, числі й відмінку (пухнастий ведмідь, руда лисичка). Учити утворювати іменники — назви тварин жіночого роду від іменників чоловічого роду і навпаки: вовк — вовчиця, лис — лисиця.

За допомогою дидактичної гри «Кого немає?». Пояснити складні слова: куцохвостий, довговухий

Зв’язне мовлення     Ознайомити з фразеологізмами: тут як тут; голодний як вовк; хитра як лисиця. Вчити переказувати тексти з 3—4 простих речень.

Текст для переказу «Як білка до зими готується?».

Вже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи, жолуді сушить і складає у своєму дуплі. З такими запасами не страшна звірятку зима.

Текст для переказу «Зайчик та дощик».

Сидить зайчик на галявині, гріється на сонечку. Раптом набігла хмарка, хмарка сонечко закрила. А з хмарки дощик полив. Зайчик сховався під чагарник. Під чагарником сухо, не змокне у зайчика хутро.

https://www.youtube.com/watch?v=VZqW0-MLkYU

https://www.youtube.com/watch?v=V_lkx4e8R40

 

 

 

                                                             23.11.2020-26.11.2020  Тема тижня «Свійські тварини»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови            Вправляти у вимові звука [с] у складах,словах, словосполу-ченнях, реченнях. Вправа «Хто гучніше?». Вказівним пальцем правої руки щільно притиснути праве крило носа; глибоко втягнути повітря через ліву ніздрю (рот закритий); видихаючи, утворювати звучання «ммм ... м» і одночасно постукувати вказівним пальцем лівої руки по лівому крилу носа. Те саме, затиснувши ліве крило носа.

Звуко – складовий аналіз Тверді та м'які приголосні звуки. Звуковий аналіз тризвукових слів: пес, бик, кінь, кіт; звуконаслідування тварин.

Лексичні межі Іменники       Кішка, собака, коза, корова, кінь, свиня, вівця, кріль, бик, козел, лоша, кабан, баран, щенята, кіт, пес, кошенята, телята, лошата, ягнята, поросята, кроленята, корівка, віслюк.

 Учити правильно вживати назви частин тіла тварин: лапи, морда, шерсть, хутро, кігті, тулуб, голова, ноги, хвіст, грива, щетина, рило

Прикметники            Пухнастий, гладенький, рогатий, ласкавий, упертий, молочний, спритний, швидкий Дієслова  Пасти, верещати, підкувати, годувати, сторожити, охороняти, кусатися, пастися, облизувати, доїти.

Вправляти в утворенні дієслів від звуконаслідувальних слів: гав (гавкати), нявкати, ричати, мукати, хрюкати Прислівники   Швидко, легко, сито

Формування граматичного ладу мовлення       За допомогою д. гри «Кому що дамо?» вправляти дітей у правильному вживанні закінчень іменника у формі давального відмінка однини (корівці, коню). Учити утворювати іменники — назви дитинчат свійських тва¬рин (корова — теля, кріль — кроленя, кінь — лоша, в тому числі зі зменшувально-пестливими суфіксами (телятко). Вправляти у називанні самок і самців серед свійських тварин: коза — цап. Учити давати клички тваринам за характерними ознаками: Чорниш, Куцехвіст.

Вправляти дітей у складанні речень зі сполучником для того, щоб

Зв’язне мовлення Опис свійської тварини за планом.Переказ тексту «їжак та кіт». їжак забіг до нас у двір. їжак знайшов скибку кавуна. Поки їжак скибку їв, ззаду до нього кіт підкрався. Кіт на їжака — стриб, та лапку наколов. Занявкав, зашкутильгав і додому побіг.

https://www.youtube.com/channel/UCjyG5CwzR6wtT9VTMPSh2mg

https://www.youtube.com/watch?v=HpilUwOcchc

https://www.youtube.com/watch?v=iuIlXjp1DtY

 

ГРУДЕНЬ

              1.12.2020-4.12.2020  Тема тижня «Зима-чарівниця»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа на розвиток мовленнєвого дихання, голосу «Хуґа».  Мета. Продовжувати вчити протяжно, на м'якій атаці розспівувати голосний звук [у]. Автоматизація звука л

Звуко – складовий аналіз   Вчити визначати місце звука в слові (на початку, в кінці, в середині слова)

Лексичні межі Іменники    Сніг, мороз, хуртовина, сніжинка, крижинка, холод, вітер, візерунок, поземка, бурульки, відлига, лід, хуґа

Прикметники           Пухнатий, крижаний, легкий, зимовий, морозний, прозорий, лискучий, твердий, тріскучий, м'який, пухнастий, іскристий, липкий, біленький, різьблені. Вчити утворювати прикметники різного ступеня: білий — білий-білий, біліший; холодний — холодний-холодний, холодніший

Дієслова Іти, летіти, покривати, танути, замерзати, випадати, сковувати, кружляти, обмітати, дути. Розширити знання і розуміння багатозначного слова падає (сніг, світло, ручка)

Прислівники            Холодно, морозно, багато, сильно — слабо

Формування граматичного ладу мовлення Вчити впізнавати «слова-родичі»: сніг, зима, лід. Вправляти у вживанні різних форм іменників у місцевому відмінку: по лісах, по полях, на будинках, у садах. Пояснення значення складного слова снігопад. Уточнити переносне значення виразів: срібні дерева, голодна зима

Зв’язне мовленняРозглядання картини «Зима» та бесіда за нею. Спонукати до порівняння і вживання слів з протилежним значенням.

Текст для переказу «Білі мухи».

Маша вранці прокинулась, глянула у вікно — і ахнула! Кличе бабусю: «Поглянь у вікно, бабусю, білі мухи летять, я таких ще ніколи не бачила». «Так це не мухи, — говорить бабуся. — Це зима прийшла, білий сніг принесла. Давай швидше вдягайся і підемо на санчатах кататись».

 Запитання. Хто визирнув у вікно вранці? Що побачила Маша? На кого були схожі великі сніжинки? Що запропонувала бабуся дівчинці?

https://www.youtube.com/watch?v=mDz__G7BaZA

https://www.youtube.com/watch?v=4Nvonn7leg4

 

 

 

 

 

              7.12.2020-11.12.2020  Тема тижня «Птахи на нашому подвірї»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Неприємний запах». Діти, роблячи глибокий вдих на лічбу до трьох, затримують дихання, та поволі видихають на лічбу від 1 до 5.

Вправляти у вимові звука [л] у складах, словах, словосполученнях, реченнях.

Звуко – складовий аналізД. гра «Чого не вистачає?»

Лексичні межі

Іменники       Кури, качки, гусаки, курчата, гусенята, каченята, індик, індичата, квочка, півень, виводок, пташник. Поглибити знання дітей про свійських тварин

Прикметники           Моторний, корисний, веселий

Дієслова         Грати, виводити, плавати, пасти, годуватися.

Вправляти в утворенні дієслів від звуконаслідувальних слів: кукурікати, крякати, сичати, пищати

Прислівники            Закріплювати розуміння слів: швидко, легко, неквапливо, задирливо, сито

Формування граматичного ладу мовлення       Вчити утворювати іменники — назви дитинчат свійських птахів із суфіксами -ат-, -ят- (курча — курчатко, кача — каченятко, індик — індичатко).

Вправляти в умінні утворювати іменники — назви тварин жіночого роду від іменників чоловічого роду і навпаки: індичка — індик, гуска — гусак. Робота над багатозначним словом гребінець.

Зв’язне мовлення     Учити дітей складати порівняльні описові розповіді за двома предметними картинками.

Текст для переказу «Півник, квочка та курчата».

Півник співає: «Ку-ку-рі-ку». Квочку з курчатами кличе. Пів¬ник зернятка знайшов, сам не з'їв — курчатам лишив. Кур¬чата раді.

Запитання. Хто знайшов зернятка? Кого покликав півник? Кому півник віддав зернятка? Хто ж. склював зерна?

https://www.youtube.com/watch?v=qIUGopEocEg

https://www.youtube.com/watch?v=qIUGopEocEg

 

 

 

 

 

 

 

              21.12.2020-24.12.2020  Тема тижня «Зимові одяг та взуття»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимовиВправа на розвиток дихання «Понюхаємо надушену хусточку». На вдих понюхати надушену хусточку, на видих промовити слово хо-ро-ша (по складах). Потім на видиху промовляти фразу у два слова «Дуже хороша». Диференціація звуків [л], [р]

Звуко – складовий аналізЗвуковий аналіз слів: шуба, комір, нитка, голка, шапка. Вчити визначати кількість складів у слові.

Лексичні межі

Іменники:Пальто, рукавиці, шапка, дублянка, пуховик, шуба, вушанка, чоботи, черевики, валянки, хутро, прикраса, ательє, котушка, нитка, голка, ножиці, розмір, рукав, комір, кишеня, закрійник, швачка, ґудзик

Прикметники           Одяг: робочий, святковий, спортивний, верхній — нижній, вузький, широкий, в'язаний, зимовий, модний, дитячий, жіночий, чоловічий, старий, взуттєва (майстерня)

Дієслова Кроїти, шити, приміряти, прасувати, в'язати, вішати, складати, прати, носити, пришивати, купувати, надягати, чистити, берегти, штопати, знімати

Прислівники            Продовжувати вправляти дітей у добиранні до дієслів прислівників: одягатися охайно, чепурно, поволі, гарно, легко

Формування граматичного ладу мовлення       Збагачувати словник дітей однокореневими Словами: рука, рукавичка, рукав.

Вправляти у вживанні присвійних займенників мій, твій і вказівних цей, ця, це у різних відмінкових формах (мій розмір, мого розміру, моєму розміру, ця сукня, у цієї сукні, цій сукні, цей рукав, цього рукава, цьому рукаву). Продовжувати звертати увагу дітей на слова, котрі вимовляються однаково, але мають різне значення (омоніми): голка

Зв’язне мовлення Продовжувати роботу по навчанню дітей переказу текстів.  Текст для переказу «Голка»

У Зіни голка і біла нитка. Зіна засилила нитку в голку. Зіна зав'язала вузлик на кінці нитки. Вона пошила ведмедикові штанці та шубку.

Запитання. Як звати дівчинку? Які знаряддя праці є у дівчинки? Що вона зробила на кінці нитки? Що вона пошила ведмедику?

Текст для переказу «Не мерзни, Лідочко!».

Мама одягає Ліду. Мама Ліді говорить: «Дивись, Лідочко, не мерзни. Рукавиці не скидай. Шарф не розв'язуй. Ґудзики не розстібай».

Запитання. Як звати дівчинку? Як ви розумієте, на вулиці тепло чи холодно? Хто дівчинку одягає? Що у Ліди на руках? А що у Ліди на шиї?

https://www.youtube.com/watch?v=GlyjLQADsfc

 

 

 

              28.12.2020-30.12.2020  Тема тижня «Новий рік крокує по планеті»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Робота над інтонаційною виразністю мови.  Диференціація звуків [л], [р]

Звуко – складовий аналіз   Звуковий аналіз слів: сосна, Дід Мороз.

Лексичні межі

Іменники       Дід Мороз, Снігуронька, кульки, прикраси (ялинкові), свято, карнавал, сосна, ялинка

Прикметники           Новорічна, запашна, волохата, смолиста, висока, різнобарвна, гарна. Закріпити назви кольорів

Дієслова         Танцювати, святкувати, сміятися, пахнути.

Звернути увагу на слова, які звучать однаково, але мають різне значення: прибирати (прикрашати) ялинку, прибирати іграшки

Прислівники            Весело, радісно

Формування граматичного ладу мовлення       Дидактична гра «Відгадай, де був Дід Мороз».

Утворення порядкових числівників від 1 до 10 і узгодження їх з іменниками

Зв’язне мовлення     Складання листів до Діда Мороза.

Продовжувати учити складати за зразком  описову розповідь про ялинку, за якою безпосередньо спостерігають. Заучування вірша «Зима» Т. Демченко

https://www.youtube.com/watch?v=mD__7S9eF84

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СІЧЕНЬ

              4.01.2021-6.01.2021  Тема тижня «Зимові забави»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси



Формування звуковимови Вправа на розвиток сили голосу «Хто кого?».

Вправа на розвиток дихання «Зігріємо руки». Імітуючи, дути на «змерзлі» руки, промовляючи при цьому пошепки звук ф-ф-ф.

Вправляти у правильній вимові звука [л] у складах, словах, реченнях

Звуко – складовий аналіз Звуковий аналіз слів: гол, гірка, лижі, санки, ворота.

Лексичні межі

Іменники       Лижі, санки, ковзани, сніжки, сніговик, гірка, ковзанка, хокей, ворота, воротар, гол, трамплін, ключка, шайба

Прикметники           Лижний, швидкий, гострий, слизький, санний

Дієслова  їздити, кататися, катати, упасти, ліпити, сковзати, заливати, відштовхуватися, згрібати, скрипіти, приземлятися, розганятися, хрумтіти. Збагачувати мовлення дітей синонімами: бігати, мчати; смикати, сіпати; не чіпай, не займай)

Прислівники            Весело, радісно, швидко.

Формування граматичного ладу мовлення  Вправляти у вживанні особових займенників він, вона в різних відмінкових формах (у нього, у неї, йому, їй)

Зв’язне мовлення     Розповідь за картиною «Зимові розваги». Формувати уміння передавати зміст картини. Вправляти у складанні складних речень із сполучниками: тому що, бо, коли

Переказ тексту «Сніговик».

Ми зліпили у дворі дві великі снігові грудки. Поклали грудку на грудку. Потім приліпили сніговику руки, встромивши в руки мітлу. Далі ми зробили йому очі, рот, ніс. На голову наділи шапку.

Запитання. Кого зліпили діти з снігу? Скільки вони зробили грудок? Що приліпили сніговику? Що встромили йому в руки? Що зробили потім? Що наділи на голову сніговику?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Eyw7v9WC6rY

https://www.youtube.com/watch?v=4Nvonn7leg4&t=19s

 

 

 

 

 

              11.01.2021-16.01.2021  Тема тижня «Будинок в якому я живу»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа «Драбинка». Мета. Продовжувати вчити дітей проспівувати голосні з пониженням тону. Навчати  виконувати цю вправу самостійно. Пояснити , що голос ніби піднімається та спускається по драбинці.

Диференціація звуків [р], [л]

Звуко – складовий аналіз Звуковий аналіз слів: поріг, вікно, дах, балкон.

Лексичні межі

Іменники Познайомити дітей з назвами професій будівельників: маляр, муляр, тесляр, штукатур, сантехнік, монтажник, покрівельник, водій, кранівник, електрозварник, назвами машин: панелевіз, екскаватор, кран та іншими словами: новосели, будинки, архітектор/двері, підлога, кватирка, фрамуга, підвіконня, поріг, стеля, підвал, фундамент, під'їзд, дах, балкон, вікно, новобудова, адреса, вулиця, житло, квартира, куток, мешканець, оселя, поріг, сходи, стіна, шибка. Закріпити назви кімнат: кухня, спальня, вітальня, туалетна, ванна, комора, коридор, зала

Прикметники           Міцний, зручний, високий — низький, багатоповерховий — одноповерховий, житловий, зайвий, кособокий

Дієслова         Підвозити, відвантажувати, класти, фарбувати, будувати

Прислівники             Міцно, дружно, охайно, старанно, як слід, тепло, скрізь, навкруги, надворі, збоку

Формування граматичного ладу мовлення  Пояснити значення складних слів; хмарочос, панелевіз, самоскид.

Розширювати запас багатозначних слів на основі слова кран. Вчити співвідносити прикметники з іменниками, від яких вони утворені: дерево — дерев'яний, цегла — цегляний, бетон — бетонний. Вправляти дітей у використанні в мові присвійних займенників

Зв’язне мовлення       Розповідь за картиною «Будівництво»

 

https://www.youtube.com/watch?v=lAQiAOTNp0I

https://www.youtube.com/watch?v=2M9IjuTStLY

 

 

 

 

 

 

              18.01.2021-22.01.2021  Тема тижня «Меблі»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправляти дітей у правильній вимові звука [л] у складах, словах, реченнях

Звуко – складовий аналіз Звуковий аналіз слів: шафа, диван, ліжко, лава.

Лексичні межі

Іменники       Поглибити уявлення про облаштування кімнати: шафа, диван, стіл, стільці, ліжко, тумбочка, трюмо, табурет, лава, софа, етажерка, торшер, меблі, скриня, шухляда. Столяр, господар, господиня. Частини меблів (стілець — ніжки, спинка, сидіння)

Прикметники           Домашній, темний — світлий, плетений, журнальний, поліро¬ваний, одежна, дерев'яний, квадратний, круглий, дитячий, скляний Дієслова Приносити, сидіти, витирати, розбирати, складати, пересу¬вати, відчиняти, відмикати, відсувати, зачиняти, замикати, гойдати, купляти, везти, чистити, мити, вішати, пересувати

Прислівники            Обережно, низько — високо, важко — легко, вдома, боком, гарно, зручно, навпроти, старанно

Формування граматичного ладу мовлення  Д.вправа «Що зникло?»

Мета. Вправляти у засвоєнні іменників у родовому відмінку.

Розширювати запас багатозначних слів на основі слова спинка спинка стільця й спинка дитини). Учити співвідносити прикметники з іменниками, від яких вони утворені: дерево — дерев'яний, пластик — пластиковий, пластмаса — пластмасовий

Зв’язне мовлення     Складання порівняльної розповіді (стіл, стілець) Стіл — дуже корисна річ у будинку, бо за ним можна...(обідати,писати,малювати). Він може бути... (дерев'яним, пластиковим). Стільниця має бути гладенькою, бо якби вона була шорстка, це заважало б... (малювати, писати). А ще стільниця має бути твердою, бо на м'яку незручно ставити...(посуд). У стола має бути чотири ніжки, бо так він буде... (стійким).Без столу не обійтись удома.

Інсценування по пам'яті тексту «Чому, впав олівець?»

Сергій поклав ручку на край столу, а сам пішов за зошитом. Оленка випадково штовхнула стіл. Ручка впала. Сергій прийшов, бачить — ручка лежить на підлозі. Чому впала ручка?

Запитання. Що зробив Сергій? За чим пішов Сергій? Що зробила Оленка? Що сталося з ручкою? Що побачив Сер¬гій? Чому впала ручка?

 

https://www.youtube.com/watch?v=jduM3SPOrB4

https://www.youtube.com/watch?v=10oi1pPkzlg

 

 

              25.01.2021-28.01.2021  Тема тижня «Їжа»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Приємний запах». Діти нюхають хліб, та на видиху кажуть «Приємний запах!».Гра «Булькання».  Диференціація звуків [с], [з]

Звуко – складовий аналіз   Звуковий аналіз слів: сир, салат, каша, суп, крупа, компот

Розвиток аналізаторів як каналів сприймання Д. гра «Впізнай на дотик». Мета. Розвивати тактильне сприймання предметів (продуктів), вчити розпізнавати їх на дотик.  Д. гра «Вгадай на смак». Мета. Розвивати смаковий аналізатор, вчити розпізнавати продукти за смаком.  Д. гра «Вгадай за запахом». Мета. Розвивати нюхальний аналізатор, вчити розпізнавати продукти за запахом

Лексичні межі

Іменники       Сир, ковбаса, м'ясо, салат, котлета, сосиска, компот, вермішель, локшина, вареники, млинці, цукерка, кисіль, крем, ласощі, каша, жир, суп, крупа. Поглиблювати уявлення про продукти харчування та страви. Смак, запах, аромат, спеції, апетит, гуща, їжа, їдальня, кухар, меню, полуденок, сніданок, вечеря, обід.

Вправляти у вживанні іменників, які мають форму тільки однини: молоко, олія, сметана, цукор, сіль, шоколад, какао

Прикметники           Солодкий — солоний, кислий, жирний, смачний, теплий, холодний — гарячий, варений, гіркий, голодний, густий — рідкий, запашний, кип'ячений, корисний, черствий — м'який

Дієслова Мазати, жарити, варити, пекти, відрізати, нарізати, вечеряти, виливати, готувати, дмухати, пити, заварювати, їсти, кидати, класти, ковтати, кришити, кусати, куштувати, накрити, обідати, різати, пригощати, розсипати, частувати. Звернути увагу на лексичну сполучуваність слів: насипати суп (борщ), але наливати чай (сік)

Прислівники   Смачно, потрібно, повно, потроху, окремо, мало то, чимало, спочатку, іноді, по черзі

Формування граматичного ладу мовлення Учити розрізняти предмети за характерними ознаками: магазин — хлібний, овочевий, молочний, м'ясний Зв’язне мовлення            Продовжувати вчити порівнювати, зіставляти характерні особливості предметів за відмінністю і схожістю, наприклад, цукор і крейда.Переказ оповідання «Про чай» Л. Толстого Сів дід пити чай.-Діду, і мені чаю дай. — Ось тобі, онуку, чай. Пий, на себе не лий. Запитання. Що робив дід? Що попросив онук у діда? Що сказав дід, даючи онукові чай?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=eNacYO-gFlk

 

                                                    

 

 

 

                                                      


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.02-5.02.2021      Тема тижня «Посуд»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа на розвиток мовленнєвого дихання: «Гарячий чай». Диференціація звуків [с'], [щ]

Звуко – складовий аналіз Звуковий аналіз слів: чашка, виделка, ложка, миска, ніж. Розвиток аналізаторів як каналів сприйманняД. гра «Впізнай на дотик». Мета. Розвивати кінестетичне сприймання предметів (посуду), вчити впізнавати їх на дотик

Лексичні межі

Іменники Сервіз, тарілка, чашка, блюдце, виделка, ложка, ніж, чайник, ополоник, каструля, качалка, лист, миска, сковорода, банка, блюдо, маслянка, пляшка, посуд, сільничка, салатник, склянка, цукорниця, глек, дужка, казан, куманець, кухоль, полумисок, сито, терка, цебро. Розвивати вміння називати та розрізняти предмети за характерними ознаками, властивостями (чайна ложка, столова ложка, тарілки глибока та мілка)

Прикметники           Кухонний, столовий, господарчий, гострий — тупий, звичайний, порожній, потрібний, скляний, прозорий, сухий, глибокий — мілкий, чайний, емальований, дерев'яний, кришталевий, порцеляновий, глиняний, гладенький, розписний, пластмасовий,чистий — брудний, битий

Дієслова Накривати, годувати, мити, гріти, витирати, користуватися, поставити, прийняти, прибирати, принести, розставити, розбити. Вправляти в утворенні дієслів протилежного значення за допомогою префіксів: налити — вилити, насипати — висипати, відкрити — закрити

Прислівники            Сюди, туди, знизу, завбільшки. Слова: увесь, де

Формування граматичного ладу мовлення Привернути увагу до багатозначності слова носик. Вправляти у вживанні слів, утворюваних за допомогою однакових суфіксів: серветниця, перечниця, сільниця, цукорниця. Учити правильно утворювати форму орудного відмінка однини (сіллю, їжею, чашкою, ножем). Вправляти у засвоєнні іменників у родовому відмінку — д. вправа «Чого не вистачає?».

Учити утворювати множину предметів від однини: глечик — глечики, кухоль — кухлі, куманець — куманці, барильце — барильця. Пояснити дітям складне слово макогін

Зв’язне мовленняПереказ тексту «Чайник-начальник».

Ось наша кухня. У кухні багато посуду. На плиті чайник — усього посуду начальник. У ньому вода кипить. Будемо чай пити.

Запитання. У чому кипить водичка? Що ми будемо пити? Познайомити з приказками, навчати їх пояснювати.

 

 

Лютий

 

  08.02.2021-12.02.2021  Тема тижня «Чудо-речі навколо нас»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Звуковий аналіз слів: лампа, плита. Продовжувати вчити називати слова із заданим звуком.

Вправляти у правильній вимові звука [л] у словах, реченнях, скоромовках.

Вправляти у правильній вимові звука [р] у словах, реченнях, скоромовках

Лексичні межі

Іменники       Праска, холодильник, пилосос, м'ясорубка, годинник, телевізор, програвач, (пральна і швейна) машини, (настільна) лампа, (газова) плита, комп'ютер, світильник, магнітофон, (кухонний) комбайн

Прикметники           Сучасний, побутовий, потрібний

Дієслова         Дивитися, ремонтувати, користуватися, вмикати — вимикати

Прислівники            Сучасно

Формування граматичного ладу мовлення             Вчити правильно вживати дієслова у формі 2-ї й 3-ї особи однини та 1-ї й 3-ї особи множини: (він) вмикає, (вони) вмикають, (ми) вмикаємо.

Вправляти у вживанні особових займенників він, вона в різних відмінкових формах (у нього, у неї, йому, їй). Пояснення значення складних слів: пилосос, електропраска

Зв’язне мовлення     Формувати елементарні поняття про техніку безпеки в побуті. Після розповіді  вчити розповідати про безпечне поводження з предметами побуту. Вивчити з дітьми домашню адресу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              15.02.2021-19.02.2021  Тема тижня «Праця дорослих»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправляти у правильній вимові звука [л'] у словах, реченнях, скоромовках.

Закріплення і повторення засвоєної групи свистячих звуків.

Розвиток фонематичного сприймання     Д. гра «Луна».

Д. гра «Зіпсований телефон»

Лексичні межі

Іменники      Познайомити з назвами професій працівників пошти: оператор, сортувальник, телеграфіст, водій, вантажник, листоноша. Пошта, телеграф, телефон, радіо, лист, скринька (поштова), посилка, листівка, марка, конверт, бланк, телеграма, адреса

ПрикметникиМіжміська (телефонна розмова), поштовий (вагон)

Дієслова Листуватися, приймати, відправляти, розносити, кидати, заповнювати, сортувати, телефонувати, отримувати

Прислівники Швидко, старанно

Формування граматичного ладу мовлення            Продовжувати вправляти дітей у творенні й уживанні порядкових числівників від 1 до 10 і узгодженні їх з іменниками. Вправляти у вживанні невідмінюваного іменника радіо

Зв’язне мовлення   Закріпити з дітьми знання домашньої адреси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.02.2021-26.02.2021  Тема тижня «У зоопарку( цирку)»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови Вправа на розвиток сильного мовленнєвого дихання «Фокус». Дитина кладе на ніс шматочок вати. Утворивши «чашечку» з язичка і висунувши його трохи з рота, дмухає на вату.

Звуко – складовий аналізЗвуковий аналіз слів: жирафа, папуга, арена, лев, мавпа.

Розвиток аналізаторів як каналів сприймання Д.гра «Впізнай на дотик». Д.гра «Впізнай на слух».

Лексичні межі

Іменники       Лев, слон, жирафа, папуга, арена, верблюд, мавпа, вольєр, звіринець, гімнаст, жонглер, тигр, місце, купол, квиток, цирк, циркачі, каса, фокусники

Прикметники           Смугастий, плямистий, веселий, короткошерстий, кумедний, могутній, індійський, африканський

Дієслова  Стрибати, лазити, бігати, тікати — доганяти, побоюватися, тупотіти

Прислівники            Спритно, чіпко, охоче, величаво

Формування граматичного ладу мовлення             Вправляти в утворенні іменників — назв дитинчат тварин (мавпа — мавпеня), у тому числі зі змішувально-пестливими суфіксами (мавпенятко).

Учити вживати порівняльні звороти зі сполучниками: мов, немов, як, ніби (стрибає немов мавпа; висока як жирафа). Вправляти у вживанні прикметників, утворених від іменників (тигровий — тигрячий — тигрів — тигр, лев — лев'ячий — левовий)

Зв’язне мовлення     Опис улюбленої тварини за планом.

Переказ оповідання «Осел у лев'ячій шкурі» Л. Толстого.

Осел надів лев'ячу шкуру, і всі гадали, що то лев. Кинулися тікати народ і худоба. Подув вітер, шкура піднялася, стало видно осла. Збіглися люди, відлупцювали осла.

Текст для переказу «Лев» з прихованим смислом.

Лев захворів і не міг ходити на полювання. Тоді він почав запрошувати до себе звірів. Прийшла і лисичка, але у двері не зайшла. «Чому ти не заходиш?» — запитав її лев. «Я бачу багато слідів, що ведуть до твоїх дверей, але не бачу слідів, які йдуть назад», — відповіла лисичка.

 

 

 

 

01 .03.2021-05.03.2021  Тема тижня «Тато,мама я дружна в нас сім’я»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови    Вправляти у правильній вимові звука [р] у словах, реченнях, скоромовках.  Закріплення і повторення засвоєної групи шиплячих звуків.

Звуко – складовий аналіз. Звуковий аналіз слів: дідусь, бабуся, тато, мама, син, донька.

Лексичні межі

ІменникиУточнити розуміння дітьми слів: родина, рід, родичі, сім'я; прадід, прабабуся, дідусь, бабуся, тато, мама, син, донька, онук, онука, брат, сестра, небіж, небога, дядько, тітка, сирота, подарунок, немовля

Прикметники           Рідна, улюблена, турботлива, ласкава, добра, працьовита, невеличка, доросла-маленька, молодша -старша, молодий-старий. Поповнювати словниковий запас дітей прикметниками належності: дідусин, татів, тітчин, бабусин

Дієслова Піклуватися, любити, поважати, намагатися, допомагати, готувати, прати,, прасувати, мити, жити, працювати, протирати, витирати,  переживати,  пестити,  зустрічати,  вишивати, лагодити

Формування граматичного ладу мовлення             Вчити вживати іменники із суфіксами -уня (-уньо), -уся (-усь): бабуня, бабуся, дідуньо, дідусь, татусь, матуся. Працювати над засвоєнням закінчень у давальному відмінку однини і множини іменників (бабусі -бабусям, матусі- мамі- мамам- ненькам). Розуміння метафор: золоті руки, променисте сонечко.   Вчити узгоджувати рід та число іменників у грі «Чиї речі?»

Зв’язне мовлення Учити розповідати про себе, свою родину (за зразком, поданим логопедом).

Заучування до свята віршів про маму, бабусю.

Текст для переказу «Микола та Толя».

У цьому будинку живуть два хлопчики. Один Микола, а другого звати Толею. Микола вже великий, він вчиться у школі. А Толя — маленький, він ходить у дитячий садок «Сонечко».

Запитання. Як звати хлопчика, котрий вчиться у школі? Як звати хлопчика, котрий ходить до дитячого садка? Хто старший? Де живуть хлопчики?

Текст для переказу «Бабуся та онука» Л. Толстого.

У бабусі була онука. Раніше онука була мала і все спала, а бабуся сама пекла хліб, підмітала хату, мила, шила, пряла і ткала для онуки. А потім бабуся стала старою, лягла на піч і все спала. І онука пекла, мила, шила, ткала і пряла для бабусі.

 

 

 

 

  09.03.2021-12.03.2021  Тема тижня «Весняний одяг»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси


Формування звуковимови            Відпрацьовувати вміння вимовляти звук [р'] у словах, реченнях, скоромовках. Закріплення і повторення засвоєної групи шиплячих звуків.

Звуко – складовий аналіз Звуковий аналіз слів: зима, весна, літо, осінь, ранок, день,вечір, ніч.          Д.гра «Впізнай на дотик».

Лексичні межі

Іменники Куртка, брюки, колготки, шкарпетки, кофта, шапка, черевики, чобітки, майка, трусики, штанці, футболка, суконька, шарфик. Уточнити розуміння слів: зима, весна, літо, осінь.

Конкретизувати поняття: ранок, день, вечір, ніч.

Пояснити слова: відлига, таловина

Прикметники           Весняний, сонячний, теплий, яскравий, блакитний, чистий

Дієслова Гріти, дзенькати, блискати, наставати, приходити, пекти, сяяти, зігрівати (пригрівати, відігрівати, нагрівати), набрякати, зеленіти, пахнути, гріти, танути, розкисати, чорніти.

Робота над словами-антонімами: розв'язувати-зав'язувати, розстібати -застібати, розшнуровувати-зашнуровувати, роздягати-одягати, знімати -надягати

Прислівники            Учити правильно вживати слова: вчора, сьогодні, завтра. Тепло -холодно, сиро, брудно, світло, яскраво

Формування граматичного ладу мовлення             Вправляти у вживанні дієслів минулого, теперішнього та майбутнього часу.

Збагачувати словниковий запас дітей однокореневими словами: вечір -вечірній -вечеря -вечеряти

Зв’язне мовлення     Пояснити образне вживання слів: струмок співає, бурульки плачуть. Вчити складати складні речення зі сполучниками: а, тому що, спонукуючи до порівняння і використання при цьому слів з протилежним значенням.

Переказ оповідання «Весна» Л. Толстого.

Прийшла весна. Побігла вода. Діти взяли дощечки, зробили човника, пустили човника по воді. Човник поплив, а діти побігли за ним, кричали, нічого поперед себе не бачили і впали в калюжу.

Запитання. Яка пора року настала? Що зробили діти з дощечок? Куди діти пустили човника? Що робили діти, коли пустили човника по воді?

 

 

 

 

 

  15.03.2021-19.03.2021  Тема тижня «Квітковий магазин»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси



 

 

 

 

 

  22.03.2021-25.03.2021  Тема тижня «Комахи»

Прізвище, ім’я

Завдання

Ресурси



 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вікові особливості розвитку мовлення дитини

  Мова — невичерпне джерело розумового розвит­ку дитини, скарбниця всіх знань. К. Д. Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом,...