ЧЕК-ЛИСТ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ПРОВЕДЕННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ
Артикуляційна гімнастика займає одне з провідних місць в подоланні мовленнєвих
порушень у дітей. Логопеди знають, що важливо при проведенні занять дотримуватися
ряду рекомендацій, які допоможуть підвищити ефективність виконання артикуляційних
вправ:
✅ Регулярність занять, щоб необхідні навички формувалися і закріплювалися швидше.
Найкраще проводити гімнастику органів артикуляції щодня через 1-2 години після
прийому їжі.
✅ Ігрова форма занять. Це особливо актуально у ранньому та дошкільному віці, адже
дитина не усвідомлює важливість гімнастики, тому потрібно її зацікавити цим
процесом. Можна використовувати іграшки або роздрукувати барвисті картинки, які
зроблять заняття ще цікавішим.
✅ Часові обмеження. Важливо проводити артикуляційну гімнастику не більше 10
хвилин. При цьому не потрібно намагатися виконувати багато вправ - на перших порах
досить 2-3 за одне заняття.
✅ Повторення для закріплення. Кожну вправу потрібно повторювати не менше 5 разів.
При цьому потрібно стежити за якістю - якщо вона погіршилася, то цілком ймовірно, що
дитина втомилася.
✅ Тривалість. При проведенні статичних вправ потрібно дотримуватися певної
тривалості однієї артикуляційної пози - близько 7-10 секунд.
✅ Дзеркало. Дитина не бачить свого обличчя, тому заняття краще проводити перед
великим дзеркалом для зорового контролю за рухами.
✅ Наслідування. Заняття припускають, що дорослий спочатку сам показує, як
виконувати ту чи іншу вправу. Далі він контролює виконання з боку малюка.
✅ Допомога. Якщо малюк не справляється з вправою, то йому потрібно допомагати.
Рухи можна коригувати за допомогою ложки, ручки або іншого чистого предмета.
✅ Принцип «від простого до складного». Роботу потрібно будувати від простого до
складного, щоб у дитини поступово формувалися потрібні навички.
✅ Заохочення і похвала. Пам’ятайте про те, що діти в ранньому та дошкільному віці
дуже чуйні на похвалу. Не соромтеся виражати свої емоції, підбадьорювати та хвалити
дитину за правильне виконання занять.
Постійні тренування допоможуть зміцнити органи мовленнєвого апарату в будь-якому
віці. Звичайно, роботу краще починати в ранньому віці, коли дитина ще не пішла до
школи. Заняття дозволяють зробити мовлення чітким, чистим і ритмічним, а для дітей з
порушеннями звуковимови така гімнастика і зовсім є необхідністю.
Звук Р https://www.youtube.com/watch?v=UvHhB0mlU88
Шипячі звуки https://www.youtube.com/watch?v=et8MRDK8vKc
Свистячі звуки https://www.youtube.com/watch?v=GyOtjjVqaIk
Звук Л https://www.youtube.com/watch?v=ET6-3AXismM
Міогімнастика для м'язів язика https://www.youtube.com/watch?v=EzBiBsdUNuY
Новорічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=Lv0j_cofP_Y
Космічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=aR6n5P8CbWw
Артикуляційна гімнастика для дівчаток https://www.youtube.com/watch?v=4huQPpLqAlU
Артикуляційна гімнастика для хлопчиків https://www.youtube.com/watch?v=CkJ8_CZ7LY0
Динамічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=GW1RpthklBU
Немає коментарів:
Дописати коментар