Артикуляційні вправи

ЧЕК-ЛИСТ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ПРОВЕДЕННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ

    Артикуляційна гімнастика займає одне з провідних місць в подоланні мовленнєвих

порушень у дітей. Логопеди знають, що важливо при проведенні занять дотримуватися

ряду рекомендацій, які допоможуть підвищити ефективність виконання артикуляційних

вправ:

✅ Регулярність занять, щоб необхідні навички формувалися і закріплювалися швидше.

Найкраще проводити гімнастику органів артикуляції щодня через 1-2 години після

прийому їжі.

✅ Ігрова форма занять. Це особливо актуально у ранньому та дошкільному віці, адже

дитина не усвідомлює важливість гімнастики, тому потрібно її зацікавити цим

процесом. Можна використовувати іграшки або роздрукувати барвисті картинки, які

зроблять заняття ще цікавішим.

✅ Часові обмеження. Важливо проводити артикуляційну гімнастику не більше 10

хвилин. При цьому не потрібно намагатися виконувати багато вправ - на перших порах

досить 2-3 за одне заняття.

✅ Повторення для закріплення. Кожну вправу потрібно повторювати не менше 5 разів.

При цьому потрібно стежити за якістю - якщо вона погіршилася, то цілком ймовірно, що

дитина втомилася.

✅ Тривалість. При проведенні статичних вправ потрібно дотримуватися певної

тривалості однієї артикуляційної пози - близько 7-10 секунд.

✅ Дзеркало. Дитина не бачить свого обличчя, тому заняття краще проводити перед

великим дзеркалом для зорового контролю за рухами.

✅ Наслідування. Заняття припускають, що дорослий спочатку сам показує, як

виконувати ту чи іншу вправу. Далі він контролює виконання з боку малюка.

✅ Допомога. Якщо малюк не справляється з вправою, то йому потрібно допомагати.

Рухи можна коригувати за допомогою ложки, ручки або іншого чистого предмета.

✅ Принцип «від простого до складного». Роботу потрібно будувати від простого до

складного, щоб у дитини поступово формувалися потрібні навички.

✅ Заохочення і похвала. Пам’ятайте про те, що діти в ранньому та дошкільному віці

дуже чуйні на похвалу. Не соромтеся виражати свої емоції, підбадьорювати та хвалити

дитину за правильне виконання занять.

Постійні тренування допоможуть зміцнити органи мовленнєвого апарату в будь-якому

віці. Звичайно, роботу краще починати в ранньому віці, коли дитина ще не пішла до

школи. Заняття дозволяють зробити мовлення чітким, чистим і ритмічним, а для дітей з

порушеннями звуковимови така гімнастика і зовсім є необхідністю.




Звук Р https://www.youtube.com/watch?v=UvHhB0mlU88

Шипячі звуки https://www.youtube.com/watch?v=et8MRDK8vKc

Свистячі звуки  https://www.youtube.com/watch?v=GyOtjjVqaIk

Звук Л https://www.youtube.com/watch?v=ET6-3AXismM

Міогімнастика для м'язів язика https://www.youtube.com/watch?v=EzBiBsdUNuY

Новорічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=Lv0j_cofP_Y

Космічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=aR6n5P8CbWw

Артикуляційна гімнастика для дівчаток https://www.youtube.com/watch?v=4huQPpLqAlU

Артикуляційна гімнастика для хлопчиків https://www.youtube.com/watch?v=CkJ8_CZ7LY0

Динамічна артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=GW1RpthklBU


Немає коментарів:

Дописати коментар

Вікові особливості розвитку мовлення дитини

  Мова — невичерпне джерело розумового розвит­ку дитини, скарбниця всіх знань. К. Д. Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом,...